Ιστορία των Τεχνών - Έργα και Δημιουργοί, 2017

ΘΕΜΑ Α
Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη. 

α. Ο Ροντέν φιλοτέχνησε τη μορφή του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή σε φυσικό μέγεθος.
β. Η αρχιτεκτονική, κατά τον Δημήτρη Πικιώνη, οφείλει να είναι η τέχνη της εναρμόνισης των αντιθέτων.
γ. Το Κρύσταλ Πάλας σχεδιάστηκε με βάση μια τυποποιημένη γυάλινη επιφάνεια παραθύρων.
δ. Ιδρυτής της σχολής του Μπαουχάουζ ήταν ο Γιοχάννες Ίτεν.
ε. Ο Γιαννούλης Χαλεπάς φιλοτέχνησε την «Κοιμωμένη» επηρεασμένος από το πνεύμα του κλασικισμού.
Μονάδες 15 

Α2. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό καθεμιάς από τις παρακάτω προτάσεις και δίπλα στον αριθμό, το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. 

1. Ο πίνακας «Νυχτερινή περίπολος» του Ρέμπραντ, ανήκει στο είδος:
α. της ιστορικής τοπιογραφίας
β. της ρωπογραφίας
γ. του ομαδικού πορτραίτου
δ. της αυτοπροσωπογραφίας

2. Το λογοτεχνικό έργο «Το Άξιον Εστί» του Ο δυσσέα Ελύτη διαιρείται στα μέρη:
α. Γένεσις-Πάθη-Δοξαστικόν 
β. Γένεσις-Πάθη-Προφητικόν 
γ. Έξοδος-Πάθη-Δοξαστικόν
δ. Γένεσις-Έξοδος-Δοξαστικόν
Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Β
Β1. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 από τη στήλη Α και δίπλα ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ, ε, στ της στήλης Β, που δίνει τη σωστή αντιστοίχιση. Σημειώνεται ότι ένα γράμμα από τη στήλη Β θα περισσέψει. 


ΣΤΗΛΗ Α
ΣΤΗΛΗ Β
1.
Βερμέερ
α.
Ο στοχαστής
2.
Μπετόβεν
β.
Ρέκβιεμ
3.
Τάρνερ
γ.
Γκερνίκα
4.
Ροντέν
δ.
Η άποψη του Ντελφτ
5.
Πικάσο
ε.
Συμφωνία αρ. 9

στ.
Η Ακρόπολη των Αθηνών
Μονάδες 10

Β2. Να αντιγράψετε τις παρακάτω προτάσεις στο τετράδιό σας και να συμπληρώσετε τα κενά, επιλέγοντας από τα παρακάτω:
Καλών, λόρδου Βύρωνα, Κυβισμού, Ιμπρεσιονισμού, ορατόρια, Εφαρμοσμένων, Διονυσίου Σολωμού, κονσέρτα, Τζιορτζιόνε, Michelangelo Caravaggio 

α) Το έργο «Οι τέσσερις εποχές» του Αντόνιο Βιβάλντι αποτελείται από τέσσερα...............
β) Το κίνημα του ............... απέβλεπε στην απόδοση της οπτικής εντύπωσης και όχι στην περιγραφή της φυσικής πραγματικότητας.
γ) Η σχολή του Μπαουχάουζ ήταν μια σχολή ............... Τεχνών.
δ) Ο πίνακας «Η Δόξα» του Νικολάου Γύζη εικονογραφεί ελεύθερα ένα ποίημα του...............
ε) Ο Ρέμπραντ επηρεάστηκε στη χρήση της φωτοσκίασης από την τεχνική του Ιταλού ζωγράφου...............
Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Δίνεται ο πίνακας «Αποθέωσις του Αθανασίου Διάκου» του Κωστή Παρθένη, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα:
α) Ποιες μορφές απεικονίζονται στον πίνακα και τι συμβολίζει καθεμιά από αυτές (μον. 9).
β) Με ποιους τρόπους αποδίδει ο καλλιτέχνης το τοπίο και τις μορφές του πίνακα (μον. 8).
γ) Ποια χρώματα χρησιμοποιεί ο Παρθένης στη σύνθεση του πίνακα (μον. 8).
Μονάδες 25

ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Δίνονται οι πίνακες Α: «Οι μεγάλες λουόμενες» του Πωλ Σεζάν και Β: «Οι δεσποινίδες της Αβινιόν » του Πάμπλο Πικάσο.

Α.
Β.

α) Να εντοπίσετε και να αναλύσετε τα γεωμετρικά στοιχεία του έργου «Οι μεγάλες λουόμενες» του Πωλ Σεζάν (μον. 14). 
β) Να συγκρίνετε τη γεωμετρικότητα της σύνθεσης στο ν πίνακα του Πωλ Σεζάν με τη γεωμετρικότητα του πίνακα «Οι δεσποινίδες της Αβινιόν» του Πάμπλο Πικάσο (μον. 5).
γ) Ποιες άλλες επιρροές οδήγησαν τον Πάμπλο Πικάσο στη δημιουργία του πίνακα «Οι δεσποινίδες της Αβινιόν» (μον. 6).
Μονάδες 25


Popular Posts / Δημοφιλείς Αναρτήσεις