Ιστορία των Τεχνών - Έργα και Δημιουργοί ΙΙ, 2008

ΘΕΜΑ 1ο 
α. Ποιο είναι το ιστορικό πλαίσιο που δικαιολογεί τη διαφοροποίηση της τέχνης στις βόρειες επαρχίες (Ολλανδία) και νότιες επαρχίες (Φλάνδρα) των Κάτω Χωρών τον 17ο αιώνα;
Μονάδες 9
β. Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της Ολλανδικής ζωγραφικής του 17ου αιώνα μέσα στις νέες συνθήκες καλλιτεχνικής παραγωγής;
Μονάδες 9
γ. Πώς διακρίνονται τα έργα του Ρέμπραντ ανάλογα με την τεχνική και πώς ανάλογα με τη θεματολογία;
Μονάδες 7

ΘΕΜΑ 2ο 
α. Ποια είναι η θεωρητική αλλά και πρακτική αρχή σχεδιασμού στο Μπαουχάουζ;
Μονάδες 5
β. Ανάμεσα στις πολλές πρωτοτυπίες του εκπαιδευτικού προγράμματος του Μπαουχάουζ ήταν και η φιλοδοξία γεφύρωσης του χάσματος ανάμεσα στη χειροποίητη και τη βιομηχανική παραγωγή.
i. Με ποιον τρόπο επιχειρήθηκε η γεφύρωση αυτή;
Μονάδες 4
ii. Ποια ήταν τα εφόδια που έπρεπε να έχει ο σχεδιαστής;
Μονάδες 4
iii. Πώς η καινοτομία αυτή αναμενόταν να ωφελήσει την κοινωνία;
Μονάδες 4
γ. Ποιος ήταν ο αντίκτυπος της λειτουργίας του Μπαουχάουζ διεθνώς;
Μονάδες 8

ΘΕΜΑ 3ο 
α. Να περιγράψετε την «Κοιμωμένη» του Γιαννούλη Χαλεπά (1878, Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών).
Μονάδες 6
β. Η διδασκαλία του Κωνσταντίνου Παρθένη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
Μονάδες 13
γ. «... Τίποτα δεν υπάρχει μόνο του αλλά τα πάντα είναι μέρος μιας καθολικής Αρμονίας. Όλα διαπερνούν το ένα τ’ άλλο και πάσχουν και μεταβάλλονται το ένα από το άλλο. Και δεν μπορείς να συλλάβεις το ένα παρά μέσου των άλλων» γράφει ο ∆ημήτρης Πικιώνης το 1935 στην «Συναισθηματική τοπογραφία». Πώς το κείμενο αυτό απηχεί τις απόψεις του συγγραφέα του, για τη νέα αρχιτεκτονική;
Μονάδες 6

ΘΕΜΑ 4ο 
α. Αδελφοί Λυμιέρ, Μελιές, Γκρίφιθ: Πώς συμβάλλουν στη γέννηση της νέας τέχνης του κινηματογράφου;
Μονάδες 12
β. Ποιος είναι ο τύπος του ήρωα που ενσαρκώνει συνήθως ο Τσάρλι Τσάπλιν και τί αντιδράσεις προκαλεί στο κοινό;
Mονάδες 7
γ. Ποια είναι η παράλληλη εκδοχή του Μπάστερ Κήτον για την κωμωδία;
Μονάδες 6


Popular Posts / Δημοφιλείς Αναρτήσεις